Zastanawiałeś się, w jaki sposób wysłać newsletter do klientów Twojego sklepu? Możesz skorzystać z usługi Mailchimp, która po połączeniu z Prestashop automatycznie synchronizuje bazę klientów, którzy zgodzili się na otrzymywanie newslettera oraz pozwala na wysyłanie im utworzonych przez Ciebie maili.

Czym właściwie jest Mailchimp? Jest to serwis pozwalający na zarządzanie mailingiem, kierowanym do klienta. Możesz skorzystać zarówno z darmowego, jak i jednego z płatnych planów. Mailchimp pozwala na wysyłanie maili w różnej formie m.in. ręczny mailing, kampanie reklamowe czy też wiadomości zautomatyzowane, które mogą przypomnieć o np. porzuconym koszyku. Serwis ten umożliwia nam również obsługiwanie wiadomości typu potwierdzenia zamówień.

1. Załóż konto w Mailchimp

Przed połączeniem usługi z Prestashop, konieczne jest utworzenie konta w Mailchimp. Za pomocą tego konta będziesz w stanie konfigurować automatycznie wysyłane wiadomości i tworzyć newslettery. Kiedy już utworzysz konto, aktywujesz je z pomocą wpisanego adresu e-mail i wybierzesz plan, z jakiego chcesz korzystać,  Mailchimp zada Ci parę pytań. Konieczne będzie wpisanie adresu, imienia i nazwiska oraz nazwy firmy. Ponadto zadane zostanie parę pytań, na które odpowiedź jest opcjonalna np. adres URL strony internetowej.

2. Dodaj moduł Mailchimp dla twojego konta w Prestashop

Zaloguj się na swoje konto w Prestashop, otwórz panel administracyjny i wysuń zakładkę Moduły, znajdującą się pod Ulepszenia w menu po lewej stronie ekranu. Wybierz opcję Katalog. Kiedy znajdziesz się w tej kategorii, wyszukaj moduł Mailchimp.

instalacja-wtyczka-mailchimp-w-prestashop

Zainstaluj darmową wtyczkę. Instalacja nie powinna trwać długo, kiedy już dobiegnie końca, zobaczysz nową kategorię w lewym bocznym menu: Mailchimp Config.

3. Przystąp do konfiguracji wtyczki Mailchimp

Z nowopowstałej kategorii w menu wybierz Mailchimp Setup Wizard. Następnie kliknij Log in to Mailchimp i zaloguj się na swoje konto. Zostaniesz zapytany o wybranie listy, gdzie zapisywani będą twoi klienci, możesz wybrać proponowaną przez program listę i przejść dalej. Konieczne będzie połączenie wewnętrznych statusów zamówień do tych rozpoznawanych przez Mailchimp. Wybranie tych opcji jest obowiązkowe. Służą one do obsługi potwierdzeń zamówień za pomocą serwisu Mailchimp.

Pola możesz wypełnić jak uważasz lub wybrać np. Przygotowanie w toku, Zwróconych pieniędzy, Anulowane, Dostarczone i Płatność zaakceptowana.

Następuje synchronizacja sklepów, produktów, konsumentów, kodów oraz zamówień.

4. Działanie Mailchimp po połączeniu z Prestashop

Aby obsługiwać newsletter przejdź do swojego konta w serwisie Mailchimp. Rozwiń zakładkę Audience z lewego bocznego menu i wybierz All contacts. Osoby, które wyraziły zgodę na otrzymywanie newslettera to te, obok których zobaczysz zielony napis Subscribed.

Z tego poziomu możesz dowolnie moderować listę osób otrzymujących newsletter. Będzie ona automatycznie aktualizowana z każdym nowym klientem.

Aby wysłać do osób korzystających z newslettera wiadomość, należy przejść do zakładki Campaings>All campaings, po czym wybrać Create Campaign w prawym górnym rogu ekranu. Strona pozwala nam na wybranie jednej z trzech opcji. Można wybrać np. Regular email, poprzez kliknięcie  Design email. Sprawi to, że pojawi nam się okienko pozwalające na wybór listy osób, do której chcemy wysłać newsletter, adresata, temat oraz treść. Dzięki synchronizacji z Prestashop możemy zamieścić w mailu nasze produkty.

Kiedy już skończysz tworzenie wiadomości, możesz wysłać ją do wszystkich obserwujących osób.

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.
Loading...